an

H παρούσα ανάρτηση συντάσσεται ενώ την επικαιρότητα έχει επισκιάσει η βαριά οικολογική καταστροφή των Γερανείων, από την πυρκαγιά του Σχίνου, που εκδηλώθηκε την Τετάρτη 19 Μαΐου. Είχε προηγηθεί η αποστολή επιστολής από την ανεξάρτητη πρωτοβουλία πολιτών «Δασαμάρι S.O.S.» και την Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος προς τους αρμόδιους φορείς Πολιτικής Προστασίας, όπου εκφραζόταν η ανησυχία για την εκδήλωση καταστροφικής πυρκαγιάς εν όψει καλοκαιριού και δεδομένης της εξόφθαλμης απόπειρας αποποίησης, από πλευράς του δημάρχου Ραφήνας, των διοικητικών ευθυνών για την δασική περιοχή Δασαμάρι.

Οι ευθύνες τις οποίες ο δήμαρχος προσπάθησε να αποποιηθεί αφορούν στην πυροφύλαξη και την πυροπροστασία δασικής και αναδασωτέας έκτασης στο Δασαμάρι του ανατολικού Πεντελικού, που εντοπίζεται από συστάσεως του ενιαίου Δήμου Ραφήνας και Πικερμίου εντός των ορίων του και προηγουμένως εντός των ορίων της Kοινότητας Πικερμίου.

Είχε προηγηθεί σχετική ανάρτηση στο ιστολόγιο «Δασαμάρι S.O.S.» και εδώ, στην ιστοσελίδα atticavoice.gr με τίτλο «Τα πυροτεχνήματα προξενούν πυρκαγιές ... και η ανευθυνότητα τις υποθάλπει», την 5η Μαΐου. Από τότε υπήρξαν χλιαρές έως μηδενικές αντιδράσεις και εν όψει δεύτερης επιστολής των συλλογικοτήτων προς τους φορείς Πολιτικής Προστασίας, δημοσιεύουμε την μέχρι τώρα πορεία, σχετικά με το πολύ σοβαρό θέμα της πυροφύλαξης και πυροπροστασίας στο ανατολικό Πεντελικό και ειδικότερα στη δασική και κηρυγμένη ως αναδασωτέα έκταση Δασαμάρι.


Οι συλλογικότητες επανέρχονται στην καταγγελία που είχαν κάνει στην έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, για τα καμώματα του δήμαρχου Ραφήνας, Ευ. Μπουρνού, ο οποίος αποποιείται τις διοικητικές ευθύνες του για την Πολιτική Προστασία της δασικής έκτασης Δασαμάρι από τον κίνδυνο μιας καταστροφικής πυρκαγιάς. Στις 5 Μαϊου είχε σταλεί από την ανεξάρτητη πρωτοβουλία πολιτών «Δασαμάρι S.O.S.» και την Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος σχετική επιστολή, με όλο το υλικό που τεκμηριώνει την καταγγελία τους, στην Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, όπως και στην Περιφέρεια Αττικής, προκειμένου να αναλάβουν όλοι οι αρμόδιοι φορείς —του Δήμου Ραφήνας συμπεριλαμβανομένου— τις ευθύνες που τους αντιστοιχούν. Η επιστολή (παρατίθεται ολόκληρη στο τέλος του άρθρου) κατέληγε  στα ακόλουθα ζητούμενα:

rafina06

Κάνοντας την αυτοκριτική μας, δεν αρνούμαστε πως το συγκεκριμένο ιστολόγιο επιδεικνύει μια ελιτίστικη ιεράρχηση των ζητημάτων και πολλές φορές σνομπάρει με χαρακτηριστική αλαζονεία ειδήσεις που μπορεί να απασχολούν τον απλό καθημερινό άνθρωπο. Αντιλαμβανόμενοι όμως την ανάγκη για σφαιρική ενημέρωση του κοινού μας, αποφασίζουμε να αναμεταδίδουμε, έστω και σποραδικά, κάποιες από αυτές τις ειδήσεις, όπως αυτές μεταδίδονται από τους έγκυρους και ερευνητικούς ειδησεογραφικούς ιστότοπους της περιοχής.

Ξεκινάμε λοιπόν σήμερα την περιπλάνησή μας στον τοπικό τύπο και στοχαζόμαστε πάνω στη σιβυλλική και μυστηριώδη δήλωση του δημοτικού συμβούλου του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου Γεράσιμου Βουδούρη, όπως αυτή μεταδόθηκε από τον «Άη Ραφήνα»:

«Μία μυστηριώδη ανάρτηση, έκανε ο Δημοτικός Σύμβουλος Ραφήνας – Πικερμίου και πρόεδρος του ΝΠΔΔ “Φίλιππος Καβουνίδης” κ. Γεράσιμος Βουδούρης. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Βουδούρης έγραψε: “Ταβερνάκι η καλή καρδιά του Νικόλα, ανοικτά Πέμπτη έως Κυριακή“». Συμφωνώντας κι εμείς για το μυστηριώδες ύφος της δήλωσης, είμαστε σε αναμονή των αντιδράσεων. Για το αληθές της είδησης, επισυνάπτουμε εικόνα από την αυθεντική ανάρτηση του έγκυρου ιστότοπου

 

rafina03

 

Σε προηγούμενο άρθρο με τίτλο "Οι σκουπιδοτενεκένες της Ραφήνας" [το δεύτερο δέλτα είναι με νι και δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος] είχαμε ενημερώσει για την πρωτοποριακή ιδέα του δημάρχου της πόλης, Ευάγγελου Μπουρνού, να αναθέσει στο ζωγράφο που διακόσμησε το μαντρότοιχο του γηπέδου της περιοχής με τις φιγούρες του Κολοκοτρώνη και του Καραϊσκάκη, να συνεχίσει το ευφάνταστο έργο του με όση μπογιά του περίσσεψε και να βάψει τους γύρω σκουπιδοτενεκέδες της περιοχής. Είχαμε συστήσει μάλιστα στους κατοίκους της περιοχής να μην αφήνουν τα αυτοκίνητά τους παρκαρισμένα επί μακρόν δίπλα στους σκουπιδοτενεκέδες, αν δε θέλουν να δουν τη Μπουμπουλίνα να τους αγριοκοιτάζει από το παρμπρίζ του αυτοκινήτου τους την ώρα που γυρίζουν το κλειδί της μηχανής.

 

DDuck2

Πάπια: (Επιστ. ονομ.: Νήσσα, Anas), είναι η κοινή ονομασία που έχουν πτηνά της οικογένειας των Νησσιδών (Anatidae), που ανήκουν στην τάξη των Χηνόμορφων και δεν πετάνε. Αποτελούν υδρόβια κυρίως πτηνά, μικρότερα ως επί το πλείστον σε σύγκριση με τα συγγενικά τους πουλιά, τους κύκνους και τις χήνες. Είναι ζώο παμφάγο και ενίοτε αδηφάγο, ειδικά όταν βρίσκεται πλησίον της τροφής (της «μάσας» όπως αποκαλεί το slang.gr την τροφή του είδους.

Η πάπια παπάζει, όπως ο βάτραχος κοάζει αλλά το αμνοερίφιο βελάζει, ενώ το μοσχαράκι μουγκανίζει. Όταν όμως κάποιος κάνει την πάπια, ούτε παπάζει ούτε κάνει τίποτα που να παραπέμπει σε ηχομιμητικό τρόπο επικοινωνίας, αλλά απλά λουφάζει. Στη λούφα παραπέμπει και ένα από τα ενδεχόμενα έτυμα του ιδιωματισμού «κάνω την πάπια»:

Κάνω την πάπια: «Η πάπια παραμένει ακίνητη όση ώρα ο σκύλος στέκεται από πάνω της και προσποιείται τη νεκρή». (βλ. κάνω τον ψόφιο κοριό)

 Επειδή το να κάνει κανείς την πάπια, έχει τη δυσκολία του, κυρίως στο να πείσει τους άλλους για την … παπιοσύνη του, εναλλακτικά μπορεί να κάνει τον Κινέζο ή τον Αλέκο (δες και slang.gr)

Για κάποιους ανθρώπους, το να «κάνουν την πάπια» είναι τρόπος ζωής. Ποτέ δεν παραδέχονται πως κάνουν τον Αλέκο ή τον Κινέζο, αλλά πάντα διαλαλούν την «υπευθυνότητα», τονίζοντας την «αναρμοδιότητα» τους σε μία θλιβερή αντίστιξη. Την υπευθυνότητα τους που είναι η πρώτη που εξαερώνεται, όταν κάποιος αναζητήσει τον υπεύθυνο για το θέμα για το οποίο ο «Αλέκος» μας δήλωνε πριν, πως αναλαμβάνει με ….υπευθυνότητα. Τα παραδείγματα άφθονα. Κοντινά και μακρινά, τοπικά και εθνικά.

Πρόσφατα ο Αλέκος της γειτονιάς μας άρχισε από νωρίς να φωνάζει και να διαλαλεί την «Αλεκοσύνη» του, την «παπιοσύνη» του ή την «Κινεζοσύνη» του. Καλοκαίρι έρχεται και είναι δύσκολη εποχή. Ειδικά για τους «υπεύθυνους» αλλά «αναρμόδιους». Προτίμησε -σαν υπεύθυνο παπί- να δηλώσει Αλέκος από νωρίς.

«Άμα γίνει η στραβή, άντε να σε πιστέψουν μετά. Τι να πεις; Πως σου έκατσε στη βάρδια σου; Απαπαπαπά» σκέφτηκε, παπάζοντας ανατριχιαστικά.

Bojack

 

Δεν περίμενα να δω έναν άνθρωπο, είναι η αλήθεια. Βλέπεις αυτό το Netflix έχει φτιάξει καινούργια στερεότυπα για τον κόσμο», είπε όρθιος και με στόμα ανοιχτό από την απορία ο Κ.

Ο B, που τον φώναζαν και «Μπι» από το αρχικό γράμμα του Bojack, του αλογοκέφαλου ήρωα της νέο-τηλεοπτικής σειράς, γέλασε.

Δηλαδή τι περίμενες να δεις; Ένα cartoon να ζωντανεύει

Να σου πω την αλήθεια; Ναι. Και δεν θα ερχόμουν να σε γνωρίσω αν δεν μου ερέθιζε την φαντασία το παρατσούκλι σου» ειρωνεύτηκε ο Κ.

Και τι φαντάστηκες δηλαδή; Τι το αλογίσιο θα είχα πάνω μου; Μου έχουν πει πως πίνω σαν άλογο και έτσι  με έβγαλαν Bojack. Κάτι άλλο δεν βρήκαν να μου κολλήσουν», παρατήρησε ο Β και άρχισε να χλιμιντρίζει

Να, να τι το αλογίσιο έχεις. Χλιμιντράς σαν άλογο» πετάχτηκε ο Κ με ενθουσιασμό για την ανακάλυψη του. «Χλιμιντράς και πίνεις σαν άλογο, άρα…. είσαι άλογο!»

Από το χλιμίντρισμα του Β, ο Κ τρόμαξε και με μία αντανακλαστική κίνηση του κεφαλιού του, χτύπησε στη δρύινη μπάρα. Ο τοίχος ξαφνικά μπουμπούκιασε και άνθισε!

Ο πόνος ήταν τρομερός! Η ψύξη που του προκάλεσε στο πρόσωπο και το κεφάλι, μία πετσέτα γεμάτη με πάγο που την κρατούσε η κοπέλα που σέρβιρε, τον έκανε να νιώσει ακόμα χειρότερα. Το μυαλό του πάγωνε και το μέτωπο του καιγόταν. Ξύπνησε…

Το μαγαζί είχε αδειάσει. Μετά τα εγκαίνια, οι συμποσιαστές του μπαρ είχαν φύγει, αφήνοντας μόνο άδεια μπουκάλια και ποτήρια στα τραπέζια, στη μπάρα. Ακόμα και στο απέναντι παρτέρι. Ο Κ έψαχνε να βρει τον Β. Άδικος κόπος, που λένε. ‘Όμως τι παράξενο. Δίπλα στο ποτήρι του υπήρχε ένας μεταλλικός κουβάς και μια δεκάδα από άδεια μπουκάλια σπίρτου.

Και δίπλα στο σκαμπό του, ένα ξεκάρφωτο, τυχερό  πέταλο 

 

BojackPaper

 

Screenshot 2021 04 27Genika stoixeia

 

Αναδημοσίευση αποκαλυπτικής ανάρτησης του ιστολογίου Δασαμάρι SOS 

Δημοσιεύθηκε πριν μερικές εβδομάδες στη Διαύγεια [ΑΔΑ 6ΖΓ9Ω16-4ΕΩ] το επικαιροποιημένο σχέδιο (ονόματι «Ιόλαος») του Δήμου Ραφήνας για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών στην περιοχή μας. Το σχέδιο ψηφίστηκε ομόφωνα από 26 «παρόντες» δημοτικούς συμβούλους σε «δια περιφοράς» συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου [απόφ. 51/6-4-2021] με τις γνωστές αντιδημοκρατικές διαδικασίες της ιντερνετικής/τηλεφωνικής επικοινωνίας, χωρίς να διεξαχθεί συζήτηση.*

Στο σχέδιο επιχειρείται να καθοριστούν οι ευθύνες και η συντονισμένη δράση όλων των θεσμικών φορέων που είναι αρμόδιοι για την προστασία μας από τις δασικές πυρκαγιές. Είναι ευνόητο ότι μια αναγκαία προϋπόθεση για την ορθή εφαρμογή του σχεδίου είναι να έχουν οριστεί με σαφήνεια τα όρια της χωρικής αρμοδιότητας του Δήμου ώστε να γνωρίζουν όλοι οι φορείς με ακρίβεια ποια είναι η περιοχή ευθύνης τους και πού επιχειρούν πριν από μια πυρκαγιά, κατά την πυρκαγιά και μετά την πυρκαγιά. Η χωρική παράμετρος των διοικητικών ορίων του Δήμου είναι καθοριστική και αναφέρεται επανειλημμένα στο σχέδιο. Για παράδειγμα:

«Ο Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου ως φορέας πολιτικής προστασίας (αρθ. 3 του Ν.3013/2002 της ισχύει), μετά την εκδήλωση δασικών πυρκαγιών κινητοποιεί και δρομολογεί δράσεις εντός της χωρικής αρμοδιότητάς του που αποβλέπουν στην εκπλήρωση του σκοπού της πολιτικής προστασίας που συνδέεται κατά κύριο λόγο με την προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών από καταστροφές, στη διαχείριση των συνεπειών σε υποδομές αρμοδιότητάς του, καθώς και την υποστήριξη του έργου του Πυροσβεστικού Σώματος στην καταστολή των δασικών πυρκαγιών που διενεργείται υπό την ευθύνη, τον έλεγχο και τον συντονισμό του.

... ο Δήμαρχος κινητοποιεί δια του Γραφείου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, το επιχειρησιακά εμπλεκόμενο δυναμικό και τα μέσα πολιτικής προστασίας του Δήμου, προκειμένου να δρομολογήσουν δράσεις που συνδέονται με: ... την περαιτέρω συλλογή πληροφοριών σχετικά με την εξέλιξη του καταστροφικού φαινομένου και της επηρεαζόμενες περιοχές εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου σε επικοινωνία με της κατά τόπους υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ., του Π.Σ. και του Ε.Κ.Α.Β.

... Εντολή στο Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου για άμεση κινητοποίηση των υπαλλήλων του Γραφείου Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, για συλλογή περαιτέρω πληροφοριών, μετά από σχετική ενημέρωση για έναρξη πυρκαγιάς εντός των διοικητικών ορίων από το Γραφείο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου ή την αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία και σε συνεννόηση με αυτή.

... Το Κέντρο Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας του Δήμου ... συλλέγει τις πληροφορίες σχετικές με την εξέλιξη της πυρκαγιάς στα διοικητικά όρια του Δήμου, μέσω της άμεσης επικοινωνίας με ΕΛ.ΑΣ, Π.Σ, ΕΚΑΒ.»

____

kadoi

 

Από τα σκουπίδια φαίνεται πως δε γλιτώσουμε ποτέ. Μετά από τα σκουπίδια της τηλεόρασης για τα οποία έκανε λόγο η προηγούμενη ανάρτησή μας, σειρά παίρνουν τα σκουπίδια της πόλης μας

Σε συνέχεια, λοιπόν,  της κυβερνητικής νεωτερίζουσας γραμματικής «σκόιλ ελικικού» και «μέτζη του νεούκτη» αλλά και της μεταγενέστερης εκδοχής του «τενεκένα», ο Δήμος Ραφήνας, προσαρμοζόμενος άμεσα στη νεωτερικότητα, δημιούργησε τους Ραφηνιώτικους «σκουπιδοτενεκένες»

Όπως ενημερωθήκαμε από τον έγκυρο και καλά πληροφορημένο Άη Ραφήνα (μεγάλη η χάρη του, μέρες που είναι) οι σκουπιδοτενεκένες της πόλης μας ζωγραφίζονται και απεικονίζουν το εντυπωσιακό μέλλον που γεννιέται. Το μέλλον που καλούμαστε, εκόντες άκοντες, να υποδεχτούμε με αλαλαγμούς … ενθουσιασμού ή τρόμου;

Αφού ο street artist αναζωπύρωσε το εθνικόν ιδεώδες στολίζοντας το μαντρότοιχο του γηπέδου της πόλης με Μπουμπουλίνες και Κολοκοτρώνηδες, βρήκε μια ευφάνταστη λύση για τη μπογιά που περίσσεψε. Αντί να την πετάξει στον σκουπιδοτενεκένα, οικολογικά σκεπτόμενος, τη χρησιμοποίησε για να μας δείξει αυτό που έρχεται κι αυτό που πρέπει να ξεχάσουμε, κάνοντάς το εικόνα πάνω στο σκουπιδοτενεκένα

Από σήμερα, λοιπόν, επειδή σιγά σιγά πρέπει να προσαρμοζόμαστε στη νέα εικόνα μιας πόλης-λιμάνι, τίγκα στο ντουμάνι και σε ένα ρέμα που σύντομα θα είναι ψέμα, μας χάρισε δύο πανέμορφες εικόνες, μετατρέποντας τους σκουπιδοτενεκένες σε μαγικό καθρέφτη του μέλλοντός μας

 

kados aporrimaton zografia1

Το λιμάνι της Ραφήνας όπως προβλέπεται να γίνει

 

kados aporrimaton zografia2

Το ρέμα της Ραφήνας όπως δεν πρόκειται να ξαναγίνει

rema

 

Την Πέμπτη 22/4/21 και από τις 19.00 έως τις 21.30, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια μεγάλη διαδικτυακή εκδήλωση σε συνέχεια των προσπαθειών για τη διάσωση του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας

Το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας απειλείται, κινδυνεύοντας να μετατραπεί από ένα ζωντανό οικοσύστημα σε έναν ανοιχτό αγωγό ομβρίων υδάτων. Το έργο εγκιβωτισμού 17 χιλιομέτρων ενός από τα λίγα φυσικά ρέματα της πολύπαθης Αττικής, με συνεχή ροή νερού σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, απειλεί να αφανίσει το οικοσύστημα του ρέματος, να θάψει κάτω από τσιμέντα αρχαιότητες και παλαιοντολογικά ευρήματα που υπάρχουν στην κοίτη και στις όχθες του και να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή των ανθρώπων και το μέλλον μας.

Για όλα αυτά θα μας μιλήσουν οι παρακάτω προσκεκλημένοι ομιλητές: (με τη σειρά που θα μιλήσουν)

1. Ηλίας Ταρναράς, μελετητής Υδραυλικών Έργων

2. Κωνσταντίνος Λουπασάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΜΠ

3. Νίκος Σίμος, δασολόγος

4. Jason Vogel, Καθηγητής Πανεπιστημίου Οκλαχόμα

5. Ευάγγελος Νικολόπουλος, διδάκτωρ αρχαιολογίας, Εφορία Αρχαιοτήτων Αν. Αττικής

6. Θεμιστοκλής Λαζαρής , φοιτητής, τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ

7. Κωνσταντίνος Βουβαλίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής ΑΠΘ

8. Σπύρος Σκαρέας, γεωπόνος, φωτογράφος Άγριας Φύσης

9. Χρήστος Κωτσέλης, φωτογράφος Άγριας Φύσης

10. Εμμανουέλα Τερζοπούλου, Κίνηση για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας

 

Θα υπάρχει δυνατότητα γραπτών ερωτήσεων προς τους ομιλητές από τη σελίδα της εκδήλωσης στο  fb