pefko3 2

 

Έτσι απάντησε κάποιος συμπολίτης μας σε έναν διαδικτυακό διάλογο με αφορμή τη διαμαρτυρία ενός άλλου συμπολίτη μας για την ακατανόητη – σύμφωνα με αυτόν – κοπή ενός πεύκου. «Αν είναι πεύκο καλά του έκαναν … έλεος με τον κάθε οικολόγο της πλάκας και της μάσας!». Μόνο που αυτός ο κάποιος που έδωσε αυτή τη χυδαία απάντηση δεν είναι ένας τυχαίος, αλλά έχει θεσμικό ρόλο στο Δήμο της Ραφήνας και μάλιστα στο χώρο του Πολιτισμού και του Περιβάλλοντος! Αν από τους εντεταλμένους του Δήμου στους ευαίσθητους αυτούς χώρους διακρίνεις τέτοιον περιβαλλοντικό αναλφαβητισμό και τέτοια ξεχειλίζουσα αγένεια, τι μπορείς να περιμένεις;

Ας πάμε όμως στην ουσία του ζητήματος, που είναι η απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο Ραφήνας-Πικερμίου για την κοπή πέντε πεύκων σε πέντε διαφορετικά σημεία του δήμου, κατόπιν ισάριθμων αιτημάτων ευαισθητοποιημένων, καθώς φαίνεται, συμπολιτών μας. Παραθέτουμε τα πρακτικά, όπως τα βρήκαμε στο  diavgeia.gr               

«Μετά από αιτήσεις δημοτών και αυτοψίες των αρμόδιων υπαλλήλων διαπιστώθηκαν τα εξής:

1. Πρώτο σχετικό : Επί της οδού Κλεάνδρου στην περιοχή Δασαμάρι φύονται από το ίδιο σημείο δύο πεύκα. Το πέρασμα από το σημείο φωτιάς στο παρελθόν, έχει διαβρώσει τους κορμούς τους, έχει καταστρέψει τον φλοιό τους και έχει ευνοήσει την εισχώρηση ξυλοφάγων εντόμων στο εσωτερικό του κορμού όπως διαπιστώνεται μετά από προσεκτική παρατήρηση των οπών που υπάρχουν. Ειδικά στο ένα, ο κορμός σε κάποιο σημείο έχει ήδη ανοίξει και δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα δέντρα είναι πάνω στο δρόμο εγκυμονεί πάντα ο κίνδυνος σε αντίξοες καιρικές συνθήκες να σπάσουν και να προξενηθεί ατύχημα σε διερχομένους ή να πέσουν προς την απέναντι όμορη οικία προξενώντας υλικές ζημιές

2. Δεύτερο σχετικό : Στη συμβολή των οδών Αγ. Αραπάκη 6 και Ηρώων Πολυτεχνείου στην περιοχή Νέο Σχέδιο επί του πεζοδρομίου και ακριβώς πάνω στην μάντρα οικίας φύεται ένα πεύκο. Στο συγκεκριμένο δέντρο διαπιστώνεται μετατόπιση του κέντρου βάρους, κλίση προς την πλευρά του δρόμου και υπάρχει επικινδυνότητα θραύσης αυτού και πρόκληση ατυχήματος. Επιπλέον η διάμετρος του κορμού του έχει αυξηθεί πολύ με τα χρόνια και πλέον έχει προξενήσει σημαντικές ζημιές στην μάντρα. Το γεγονός δε ότι του έχει αφαιρεθεί μεγάλο μέρος του φλοιού του στο σημείο επαφής με τη μάντρα σε μελλοντικό χρόνο θα ευνοήσει την εισχώρηση παρασιτικών εντόμων και την επιβάρυνση της υγείας και της στατικότητάς του

 

 panagiarefugee

 

7 Σεπτεμβρίου 2012

Ο χρόνος σταματά για λίγο ... Η φρίκη προβάλλει μέσα από μια γιορτή...Το τέρας βρυχάται μέσα στη νύχτα,,,

Εκείνο το βράδυ, όπως και απόψε, γιόρταζε η μεγάλη εκκλησία της Ραφήνας, η Παντοβασίλισσα.
Ο φίλος μου, ο Στάθης ο Δημητρακός, κάθε φορά με χαρά θα πει τούτη τη μέρα του χρόνου: "Απόψε γιορτάζει η Παναγία η Τριγλιανή".

Η Παναγία η Τριγλιανή ήρθε από την Τρίγλια της Βιθυνίας για να στεριώσει και αυτή στην όμορφη Ραφήνα. Η πρώτη Παντοβασίλισσα κτίστηκε στη θέση όπου βρίσκεται σήμερα το εκκλησάκι του Αγίου Φανουρίου. Όταν η πρώτη εκκλησία γκρεμίστηκε, κράτησαν μόνο το ιερό και έκτισαν το εκκλησάκι του Αγίου Φανουρίου.

Η εορτή της Παντοβασίλισσας αποτελεί πάντα μεγάλο γεγονός για τη Ραφήνα. Έρχεται πολύς κόσμος, καθώς και μητροπολίτες και κληρικοί από άλλες ενορίες. Παράλληλα με την εορτή στήνονται και οι γνωστοί πάγκοι με τα είδη που πουλιούνται στα πανηγύρια. Ρούχα, παιχνίδια, βιβλία, εσώρουχα, πήλινα, εικόνες, είδη δώρων, λουκουμάδες και όλα τα γνωστά. Ο κόσμος ψωνίζει, οι μικροπωλητές βγάζουν ένα καλό μεροκάματο, ο Δήμος εισπράττει.

Στις 7 Σεπτεμβρίου 2011, όμως, όλα αυτά δεν έγιναν όπως γίνονται κάθε χρόνο.

Τα μέλη μιας οργάνωσης, η οποία τον Οκτώβριο του 2020 καταδικάστηκε από την Ελληνική Δικαιοσύνη, ήρθαν για  να αμαυρώσουν τη γιορτή. Μια ομάδα τριάντα ανθρώπων έβαλαν στόχο τρεις πάγκους μικροπωλητών από κάποια χώρα της Αφρικής. Αναποδογύρισαν τους πάγκους, έσπασαν τα πράγματα και έφυγαν περιχαρείς για το κατόρθωμά τους.

Παρατάχθηκαν έξω από την Παναγία των Τριγλιανών και συμμετείχαν στη λιτανεία πίσω από την εικόνα και τους επίσημους. Ο κόσμος πάγωσε και δεν συμμετείχε στη λιτανεία, όπως κάθε χρόνο. Η μπάντα παιάνιζε, οι επίσημοι συνέχισαν απτόητοι, ενώ ο κόσμος απορούσε με όσα έβλεπε.

Ένα παιδάκι έβαλε τα κλάματα, κάποιος ηλικιωμένος κάτι πήγε να φωνάξει και η αστυνομία παρατηρούσε, όπως πάντα, ατάραχη σαν να μην συνέβαινε τίποτα. Την ίδια ώρα φήμες ανέφεραν ότι κάποιοι μετανάστες-μικροπωλητές προπηλακίστηκαν. Η λιτανεία ολοκληρώθηκε, ο κόσμος μαζεύτηκε στην πλατεία και τα μαγαζάκια, ενώ οι μικροπωλητές από την Αφρική προσπαθούσαν να περισώσουν ό,τι μπορούσαν.

Πέντε-έξι ρολόγια σπασμένα παρέμεναν πεταμένα στο δρόμο. Ένα παιδάκι του Δημοτικού που φαίνεται ότι είχε παρακολουθήσει όλα όσα είχαν συμβεί μονολόγησε δυνατά "Ο χρόνος σταμάτησε για τα καλά".

Εκείνο το βράδυ δίπλα σε αυτούς τους ανθρώπους με τα μαύρα ρούχα ήταν και άνθρωποι της διπλανής μας πόρτας που υποστήριζαν ότι καλά κάνουν και τιμωρούν τους ξένους.

Άνθρωποι που κατέχουν θέσεις και αξιώματα στη μικρή μας πόλη.

Άνθρωποι που υποστήριζαν μπροστά στα έκπληκτα μάτια μας τις ανομίες και τις βαρβαρότητες.

Τα χρόνια περνούν. Τα μέλη της Χρυσής Αυγής δεν θα παρελάσουν ξανά στους δρόμους της μικρής μας Ραφήνας, αλλά οι υποστηριχτές τους δεν έπαψαν να υπάρχουν σε τούτη την πόλη.

pantzas04

 

Ρίγη συγκίνησης και κύματα ενθουσιασμού κατέκλυσαν τη μικρή πόλη της Ραφήνας στο άκουσμα της χαρμόσυνης είδησης πως ο Σπύρος ο Πάντζας χρίστηκε αντιδήμαρχος. Τα κύματα ενθουσιασμού μάλιστα ήταν τόσο μεγάλα που έθεσαν εν αμφιβόλω τον απόπλου και τον κατάπλου των δεκάδων πλοίων της γραμμής, κινδυνεύοντας να στερήσουν από την πόλη μας τα ζωογόνα καυσαέριά τους αλλά και τα εκατοντάδες αυτοκίνητα που φορτώνουν και ξεφορτώνουν, δίνοντας μια ατμόσφαιρα τρελού πανηγυριού στους συνήθως άδειους και αφόρητα πληκτικούς δρόμους της πόλης

Για το έργο και την αξία του Σπύρου του Πάντζα δεν χρειάζεται να μιλήσει κανένας άλλος. Ξέρει να μιλά ο ίδιος γι αυτά. Όσο σεμνός και διακριτικός και αν είναι ο νέος αντιδήμαρχος, όσο και να μην του αρέσουν οι περιαυτολογίες, η αυτοπροβολή και η δημόσια έκθεση, δεν θα μπορούσε – δεδομένης της απόλυτης προσήλωσής του στις αδιαπραγμάτευτες αξίες της αλήθειας και της ειλικρίνειας – να κρυφτεί πίσω από το δάχτυλό του και να μην ψιθυρίσει αυτό που χρόνια τώρα αντιλαλούν τα υψώματα της Πεντέλης, το φωνάζουν οι ρεματιές του Βαλανάρη και του Μεγάλου Ρέματος και το τραγουδάει ο Νότιος Ευβοϊκός: «Είμαι εργάτης ακούραστος» ....

Είναι αλήθεια πως η Ιστορία όφειλε κάτι στον Σπύρο Πάντζα. Άργησε μερικές δεκαετίες όμως και όταν αποφάσισε να ξεπληρώσει το χρέος της, βρήκε μπροστά της το συνονόματο εγγονό του. Κάτι τέτοια λάθη είναι που μας κάνουνε να λέμε πως η ζωή μας κάνει πλάκα. Αλλά και τη ζωή εμείς, κατά ένα μεγάλο μέρος, δεν τη διαμορφώνουμε;

Εν πάσει περιπτώσει, επειδή πήγαμε να το σοβαρέψουμε, επιστρέφουμε στο αρχικό ύφος της ανάρτησης για να παρακολουθήσουμε καρέ-καρέ, εν είδει φωτορομάντσου, τη μακρά και ανοδική πορεία του Σπύρου του Πάντζα προς την αντιδημαρχία. Όπως πάντα, τα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης μας παρέχουν το κατάλληλο υλικό και τα ευχαριστούμε γι αυτό

 

Gopping2

Στις ελληνικές παραλίες το καλοκαίρι ενδημεί ένα ιδιαίτερο είδος ζωής. Ο συστηματικός ρυπαντής της ήδη ρυπαρής, από την ανθρώπινη δραστηριότητα-  άμμου και της παραλίας γενικότερα. Οι ρύποι πολλοί. Λάδια, αντηλιακά γαλακτώματα, ενίοτε και τα μπουκάλια τους, χαρτιά υγείας, μεταχειρισμένα και αμεταχείριστα, μπουκάλια νερού, σακούλες, αλουμινόχαρτα, σαγιοντάρες, μπαλάκια από ρακέτες και πολλά ακόμη ευφάνταστα. Βέβαια, μαζί με όλα τα παραπάνω, ευδοκιμούν και οι τσιγαριές, δηλαδή τα μικρά εκείνα μοσχεύματα - γόπες, συνήθως καφέ χρώματος αλλά κει λευκά ή μαύρα, τα οποία φιλότιμοι «καλλιεργητές» τα παραχώνουν στην άμμο, αλλά αυτά ούτε ριζώνουν ούτε μεγαλώνουν.

Για τον σοβαρό κόσμο οι γόπες δεν είναι καθαυτές πρόβλημα, αφού τις μαζεύει και δεν τις αφήνει να «φυτρώσουν». Μετά το μπάνιο του τις απορρίπτει σβησμένες, στα πολλά καλαθάκια και στους κάδους απορριμμάτων των δήμων. Για τους υπόλοιπους (τους ασόβαρους) οι γόπες αποτελούν ένα είδος παράλιας χλωρίδας ή βιοαποικοδομήσιμης ύλης, που δεν τους προβληματίζει η μοίρα τους.  Και ακόμα και αν όσο πάει ελαττώνονται αυτοί, το πρόβλημα που προκαλούν τελικά  παραμένει μεγάλο. Ακόμα όμως κι αυτοί, σιγά σιγά αποκτούν συνείδηση και λογικά το πρόβλημα θα εξαφανιστεί, ακόμα και στην Ελλάδα.

Υπάρχει και μία κατηγορία όμως που θεωρεί τις γόπες ευκαιρία. Ευκαιρία προβολής, ευκαιρία επίδειξης. Αυτοί είναι συνήθως δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι και αιώνιοι υποψήφιοι για τις θέσεις αυτές. Αυτοί και αυτές εμπνέονται από μία φιγούρα που έμεινε γνωστή ως «ο παλιάτσος», από την χρήση του όρου αυτού από την Ελένη Βλάχου για να τον περιγράψει. Φυσικά αναφερόμαστε στον Στ. Παττακό. Τον χουντικό  με το μυστρί, τον μανιακό αντικαπνιστή που είχε θεσπίσει και νομοθεσία για το κάπνισμα, αλλά και για το «πέταμα της γόπας» ή τσίχλας.

istorikolefkoma045

Mathew23 28w

 

Ξημερώνοντας η Κυριακή 27/6/2021, ανατρέχοντας στην ειδησεογραφία και σε ό,τι βαφτίζεται  έτσι, γίναμε μάρτυρες μίας φοβερής συναστρίας, συγκυρίας, διαβολικής σύμπτωσης ή όπως αλλιώς θα μπορούσε να περιγραφεί το παρακάτω

1. IRAfina

2.RPN

Στον πολύπαθο τοίχο του γηπέδου της Ραφήνας, ο οποίος έχει  υποφέρει από την κακή αισθητική και την ιστορική καπηλεία σε συνδυασμό, κάποιοι έγραψαν συνθήματα που με κέντρο το έγκλημα των Γλυκών Νερών, όπως αποκαλείται αμβλυμένα η δολοφονία μία εικοσάχρονης κοπέλας, νέας μητέρας, από τον σύζυγό της, καταδικάζουν τη διάχυτη βία κατά των γυναικών, η οποία έχει εμφιλοχωρήσει στην κοινωνία μας.

Σε άλλο σημείο της πόλης της Ραφήνας, στο μπλε λιμανάκι, κάποιοι (που από την κοινή εμπειρία μπορούμε άνετα να συνάγουμε πως ήταν απλά κάποιοι μεθυσμένοι) εξαφάνισαν κάτι πλαστικές καρέκλες και πέταξαν ένα παγκάκι στη θάλασσα, ή κάτι τέτοιο

Τα τοπικά μέσα δεν έχασαν χρόνο. Και αξιοποιώντας έναν παλιό κανόνα της δημιουργίας των επιθυμητών εντυπώσεων στο κοινό, πάντρεψαν τις δύο περιπτώσεις, βαφτίζοντας τις συλλήβδην «βανδαλισμούς». Ο συσχετισμός άσχετων μεταξύ τους γεγονότων, ποτέ δεν οφείλεται σε σύμπτωση ούτε σε άσχετο συντάκτη

1. IRAfina ble

title

 

Οι συλλογικότητες Δασαμάρι S.O.S., ανεξάρτητη πρωτοβουλία πολιτών  και η  Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας έστειλαν την παρακάτω επιστολή στην βουλεύτρια του ΜέΡΑ 25 κα Μ. Απατζίδη με αφορμή την κατάθεση ερώτησης εκ μέρους της, ερώτησης προς τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης σχετικά με τα μέτρα πυροπροστασίας στο ορεινό Πικέρμι.

 

Κυρία Απατζίδη,

ενημερωθήκαμε από τοπικές ιστοσελίδες του δήμου Ραφήνας και Πικερμίου ότι καταθέσατε ερώτηση προς τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης σχετικά με τα μέτρα πυροπροστασίας στο ορεινό Πικέρμι. Στην ερώτησή σας αναφέρετε ως “απολύτως απαραίτητα” κάποια αιτήματα συλλόγων της περιοχής, όπως αντιπυρικές ζώνες, αποψιλώσεις ρεμάτων κ.λπ. Επειδή φαίνεται ότι δεν έχετε καλή πληροφόρηση από τους συλλόγους των οικοπεδούχων και συνεταιριστών με τους οποίους συνεργάζεστε, θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τα ακόλουθα:

Εδώ και χρόνια η τοπική διοίκηση συνεπικουρούμενη από συλλόγους της περιοχής χρησιμοποιεί το πρόσχημα των αντιπυρικών ζωνών για να προχωρήσει σε εκχερσώσεις των εναπομεινασών δασικών εκτάσεων της περιοχής. Ως “σεληνιακά τοπία 50 μέτρων εντός του δάσους” περιγράφουν τις αντιπυρικές ζώνες... Μπορείτε να δείτε σχετικές τεκμηριωμένες καταγγελίες στις αναρτήσεις του ιστολογίου Δασαμάρι S.O.S.:

(α) Ζητούν ξεπατώματα δασών

(β) Επιστολή προς το δασαρχείο Πεντέλης σχετικά με παραβιάσεις της δασικής νομοθεσίας

Πριν μερικούς μήνες ο δήμαρχος της Ραφήνας δήλωσε ότι δεν αναλαμβάνει τις διοικητικές ευθύνες πολιτικής προστασίας της δασικής έκτασης Δασαμάρι, που βρίκεται ανάμεσα στους οικισμούς της Διώνης και του Ντραφίου. Αντί, λοιπόν, να φροντίσει ο Δήμος να επιτηρεί την περιοχή με τα πυροσβεστικά μέσα που διαθέτει, όπως οφείλει να κάνει με βάση το σχέδιο πυροπροστασίας «Ιόλαος», επιλέγει να αντιμετωπίσει  τον κίνδυνο δασικής πυρκαγιάς εκχερσώνοντας το δάσος με το πρόσχημα των αντιπυρικών ζωνών. Ως ενεργοί πολίτες που ενδιαφερόμαστε να προστατέψουμε το ταλαιπωρημένο φυσικό περιβάλλον της περιοχής, ενημερώσαμε τους αρμόδιους φορείς πολιτικής προστασίας, αλλά εις μάτην! Δείτε σχετικές καταγγελίες:

(γ) Τα πυροτεχνήματα προξενούν πυρκαγιές...

(δ) Η ανευθυνότητα των υπευθύνων υποθάλπει εμπρησμούς

orama

 

Η Κίνηση για την Προστασία και Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας (ΚΠΑΜΡΡ) προχώρησε στη δημοσίευσση  της παρακάτω ανακοίνωσης, απαντώντας στις τερατολογίες του δημάρχου Ραφήνας Μπουρνούς, ο οποίος σε συνέντευξή του προπαγάνδισε την επικείμενη άνευ όρων παράδοση της πόλης σε σχέδια, τα οποία θα την καταστρέψουν και θα υποβαθμίσουν την ποιότητα  της  ζωής και της καθημερινότητας. Ακολουθεί η ανακοίνωση:

 

Το έγκλημα κατά του περιβάλλοντος και των ανθρώπων στο Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας, δεν κρύβεται με  ψέματα

9/6/2021, Ανακοίνωση της “Κίνησης για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας” σχετικά με τη συνέντευξη του Ευ.Μπουρνού σε τοπικό ηλεκτρονικό περιοδικό

 

Ακούσαμε το δήμαρχο Ευ.Μπουρνούς σε συνέντευξή του, να καυχιέται για πακτωλό εκατομμυρίων και κατασκευή φαραωνικών έργων εντός των ορίων του δήμου Ρ-Π, μέσα στην ερχόμενη πενταετία. Έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που θα μετατρέψουν την περιοχή σε απέραντο εργοτάξιο, με αμφιλεγόμενες συνέπειες στην ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα των πολιτών και με σημαντικές απειλές για το φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Ειδικότερα, ακούγοντας τα λεγόμενα του για το έργο που ετοιμάζεται στο Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας (facebook video 21:40’-24:30’), νιώθουμε την ανάγκη να αποκαταστήσουμε την αλήθεια. Ακούσαμε το δήμαρχο να μιλάει για τα παρακάτω:

 

ΟΙ «ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΟΙ» ΚΑΙ ΟΙ «ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ» ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ !!!

Δε θα ζητήσουμε διευκρινήσεις για τους  χαρακτηρισμούς του δημάρχου «περιθωριακοί οικολόγοι», ούτε  για το ποιοί είναι οι «πραγματικοί οικολόγοι» που τον έχουν βραβεύσει.  Γιατί οι  χαρακτηρισμοί αυτοί προσπαθούν να καλύψουν ότι :