Ανηφορίζοντας από το Πικέρμι προς το Ντράφι, στην οδο Φιλικής Εταιρίας και  παράλληλα σχεδόν με τον ρου του Βαλανάρη ποταμού, ο οποίος κυλάει φλυαρώντας διαρκώς, διασταυρωνόμαστε με την ομώνυμη του οδό, η οποία αφού διατρέξει μικρή απόσταση, ξανασυναντά την οδό Φιλικής Εταιρίας λίγο παραπάνω. Πρόκειται στην ουσία για έναν δρόμο με είσοδο και έξοδο στην ίδια οδό (Φιλικής Εταιρίας) δίχως άλλη διασταύρωση στο μήκος του.

Λίγο πριν η Φιλικής Εταιρίας συναντήσει την οδό Βαλανάρη στην φορά της ανόδου (βλ. ορθοφωτοχάρτη Google Earth), η ΕΥΔΑΠ (πιθανόν με κάποιον εργολάβο της) έκανε εργασίες εγκατάστασης αγωγού ύδρευσης (αγωγός πολυαιθυλενίου με μπλε διακριτική γραμμή). Οι εργασίες εκτελέσθηκαν (σύμφωνα με τα όσα βλέπαμε κάθε μέρα) από τις 25 περίπου  μέχρι τις 30 Απριλίου 2020.

ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ortho

Αφού λοιπόν ο εργολάβος έσκαψε, εγκατέστησε τον αγωγό και τις συνδέσεις ξεφορτώθηκε τα μπάζα που είχαν περισσέψει πετώντας τα μέσα στην κοιλάδα του ποταμού, που κυλούσε από κάτω.

Το κατάφυτο πρανές μεταμορφώθηκε  σε χωμάτινο ή καλύτερα σε πρανές αδρανών υλικών, αφού η απόρριψη από τον εργολάβο το κάλυψε από το επίπεδο της οδού μέχρι το ποτάμι. Φυσικά μέρος των μπάζων θα κατέληξε μέσα στο ποτάμι, για να παρασυρθούν από τα νερά παρακάτω, προς το Πικέρμι και τη Ραφήνα

ΜπαζαΒαλαναρη 200501 3 

Μπάζα μέσα στον Βαλανάρη

Mpaza kalypsan tin klisi

Μπάζα στο επίπεδο του δρόμου (Φιλικής εταιρίας) που καλύπτουν και το πρανές

Πριν από λίγες μέρες τα ίδια απαράδεκτα είχαμε εντοπίσιε στην οδό Καρπασίας, λίγο πιο κάτω, όπου ο εργολάβος εκχέρσωσε δασικές εκτάσεις για να στήσει εργοτάξιο. Προσποιήθηκε πως συμμρφώθηκε και απλά έθαψε και πάτησε τα προϊόντα εκσκαφής. Πέρα από τις καταγγελίες μας, ρουθούνι δεν άνοιξε. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε (και ας πλεόναζαν τα λόγια από τους φαρισαίους που δήθεν γιόρταζαν την ίδια περίοδο την γιορτή της μάνας γης). Το θλιβερό φαινόμενο επαναλήφθηκε τις προηγούμενε ημέρες

AgogosEpipedo dromou

            Φωτογραφία αγωγού ύδρευσης που περίσσεψε                                           Ο χώρος των έργων από το επόπεδο του δρόμου

Σεβόμενη τη νομοθεσία που διέπει τα έργα η ΕΥΔΑΠ (ή και ο δήμος σε ανάλογες περιπτώσεις) , σίγουρα θα προβλέπει στις συμβάσεις της τον τρόπο κατάλληλης διάθεσης των αδρανών που περισσεύουν  ή για κάποιο λόγο πρέπει να απομακρυνθούν. Προσκολλημένη όμως και στις πρακτικές που ακολουθούν οι εργολάβοι της, αφού χωρίς επίβλεψη (ελπίζουμε να είναι αυτό το θέμα και όχι κάποια συνενοχή στο έγκλημα) εφαρμόζουν «τον δικό τους, οικονομικότερο τρόπο» διαχείρισης των αδρανών, με κόστος που πληρώνει η Φύση και θα πληρώσουν σύντομα οι επόμενες γενιές των ανθρώπων.