aeroploio

 

Από το τέλος του Ιανουαρίου που μας πέρασε, κυκλοφόρησε η είδηση πως εγκρίθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης (Master Plan) της παρούσας  φάσης, για την επέκταση του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας, «Ελευθέριος  Βενιζέλος».

Και ένας κάτοικος της ανατολικής Αττικής, ειδικά εκείνος που κατοικεί στην Αρτέμιδα και τη Ραφήνα, ήτοι στο παράλιο μέτωπο και λιγότερο εκείνος που κατοικεί στην Αττική ενδοχώρα, εννοώντας τα Σπάτα και το Πικέρμι, θα αναρωτηθεί αν τώρα, στη συγκεκριμένη φάση ανάπτυξης του παράγει εντατική όχληση, ποιο θα είναι το αποτέλεσμα της περαιτέρω ανάπτυξης της επιβατικής του κίνησης;

Αν τώρα, με αποκορύφωση (peak) 15.000.000 επιβατών το χρόνο, η Ραφήνα και η Λούτσα υφίστανται διαρκή ηχορύπανση, προερχόμενη κυρίως από τη χρήση του ανατολικού  διαδρόμου, τι θα γίνει όταν ο διάδρομος αυτός, τις καθορισμένες ώρες θα έχει –εκ των πραγμάτων- πυκνότερη χρήση; Θα μπορεί τότε να μοιραστεί η χρήση με τρόπο που να μειώνει την όχληση;

Η απορία αυτή δεν τίθεται αυτή την περίοδο, που λόγω και των πανελλαδικών εξετάσεων, η ανησυχία κορυφώνεται.  Αυτή η απορία τίθεται επί χρόνια -20 τουλάχιστον- αφού η όχληση είναι διαρκής.

Στη Ραφήνα, το να κάτσει κανείς σε ανοιχτό χώρο, σε μία αυλή σπιτιού ή σε άλλον εξωτερικό χώρο για να συζητήσει και να πάρει έναν καφέ λόγου χάρη,  αποτελεί άθλο, σχεδόν ισάξιο με εκείνους του μυθικού Ηρακλή. Κάθε συζήτηση διακόπτεται ανά πέντε λεπτά από τον θόρυβο  των αεροπλάνων που πετούν σε απόσταση από τα σπίτια, τέτοια που τα καθιστά υποχρεωτικά φωνακλάδες συνομιλητές της κάθε παρέας. Δεν θα αναφερθούμε βέβαια στις ώρες κοινής ησυχίας, που αν και πρακτικά δεν υφίστανται, ο βόμβος των κινητήρων jet είναι το μόνιμο ηχητικό τους «χαλί». Το ίδιο ισχύει και για την Αρτέμιδα, τη Λούτσα όπως τη γνωρίζουμε.

 

Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Αττικής, στις 31/3/21, απηύθυναν την παρακάτω ερώτηση προς τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου κο Θεοδωρόπουλο Χρήστο, τον  Περιφερειάρχη Αττικής  κο Γιώργο Πατούλη και τους Περιφερειακούς Συμβούλους. Δημοσιεύουμε το Δελτίο Τύπου που μας εστάλη. Η οσμή που θα σας πνίξει δεν προέρχεται ακόμα από τα σκουπίδια. Είναι από τις καταγγελόμενες αυθαιρεσίες, τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις και την προφανή κατασπατάληση φημοσίων πόρων. Η χωματερή του Γραμματικού βρωμάει πριν ακόμα ξεκινήσει να ρυπαίνει και να καταστρέφει την ανατολική Αττική και τον νότιο Ευβοϊκό.

Ερώτηση: Σχετικά με τις απαράδεκτες μεθοδεύσεις για την Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) Γραμματικού.

 

Poster

Στην ανατολική Αττική οι λεωφορειακές γραμμές 314, 310 και οι ανά τόπους (όπου υπάρχουν) δημοτικές συγκοινωνίες, δημιούργησαν ένα  -μη ανταποκρινόμενο στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών-  δίκτυο συγκοινωνιών. Από τα τέλη του Νοεμβρίου του 2020, η αναποτελεσματικότητα των συγκοινωνιακών παρεμβάσεων επεκτάθηκε και προς νότο, με τρεις (3) γραμμές που εξυπηρετούν τον Δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, 115 Γλυφάδα – Βουλιαγμένη – Κίτσι, 116 Γλυφάδα – Βάρη – Κίτσι και 117 Γλυφάδα – Βουλιαγμένη – Βάρη, να ανατίθενται στα ΚΤΕΛ Αττικής, που αναμένεται να είναι το ίδιο αναποτελεσματκά, όπως και στο ανατολικό τμήμα. Και η αναποτελεσματικότητα θα επεκταθεί κι άλλο, αφού υπάρχει πρόθεση από την διοίκηση, τα ΚΤΕΛ να αναλάβουν και τη λειτουργία της θερινής λεωφορειακής γραμμής 122Θ  Ελληνικό – Βάρκιζα.

Η σύμπραξη του ΟΑΣΑ και η αντικατάσταση των λεωφορείων της ΟΣΥ με τα ΚΤΕΛ, σύμφωνα με στελέχη του ΟΑΣΑ, κρίνεται απαραίτητη και αποτελεσματική, καθώς με αυτήν εντάσσονται συνολικά 200 οχήματα και 550 επιπλέον οδηγοί, σε ημερήσια βάση, στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ. Το θέμα είναι πως αυτή η βελτίωση των συγκοινωνιακών συνθηκών από την «απαραίτητη και αποτελεσματική» σύμπραξη, είναι πρακτικά αόρατη.

 

LS Marathona

10/03/2021

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 

Ο Δήμος Μαραθώνα, και εν μέσω έξαρσης της πανδημίας, προκειμένου να καλύψει την ανικανότητά του και την Κυβέρνηση, εφαρμόζει σαν φάρμακο την τακτική «μένουμε σπίτι». Ισχυρίζεται ότι είναι φημολογίες τα νούμερα των κρουσμάτων για τον covid-19 στο Δήμο μας.

Τα δελτία τύπου και οι φωτογραφήσεις δεν σώζουν τον Κ. Τσίρκα και τους συνεργάτες του. Ευθυγραμμισμένος από την αρχή της πανδημίας, ο κ. Δήμαρχος και η πλειοψηφία του Δ.Σ., με τις καταστροφικές κυβερνητικές επιλογές, προσπαθούσε μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα που όλα τα στοιχεία έδειχναν ότι πάμε σε σοβαρή κατάσταση στο Δήμο Μαραθώνα, να κρύψει την κατάσταση, όχι μόνο από τους κατοίκους, αλλά και από τους συνεργάτες του και την αντιπολίτευση.

Εφαρμόζοντας ακόμα πρωτόκολλα λάστιχο στα σχολεία, στους χώρους δουλειάς, στους εργαζόμενους στον Δήμο.

Ακόμη και όταν αναγκάστηκε να προχωρήσει σε rapid test στους υπαλλήλους του Δήμου καλώντας τους ιδιώτες φίλους του να κάνουν αυτή τη δουλειά, την έκανε μισή, αφήνοντας έξω αριθμό υπαλλήλων σε συνεργασία με το Σύλλογο των εργαζόμενων, βάζοντας σε κίνδυνο όχι μόνο τους υπαλλήλους αλλά και τους κατοίκους του Δήμου.

 

LS MAR

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                            

06/03/2021

 

Πραγματοποιήθηκε στις 24-2-21  παράσταση διαμαρτυρίας στον Ε.Δ.Σ.Ν.Α., μετά από κάλεσμα  της Δημοτικής κοινότητας Βαρνάβα, με τη συμπαράσταση του Εργατικού Κέντρου Λαυρίου – Ανατολικής Αττικής.

Την ημέρα αυτή ξεκίνησε η διαδικασία για την ανάθεση της μελέτης ενός ακόμη έργου στο ΧΥΤΑ  Γραμματικού. Στα πλαίσια της παράστασης αυτής, πραγματοποιήθηκε  συνάντηση με τον κ. Κόκκαλη, πρόεδρο του Ε.Δ.Σ.Ν.Α., στον οποίο μεταφέρθηκε η απαίτηση των κατοίκων να μην προχωρήσει καμία διαδικασία που θα οδηγήσει στην ολοκληρωτική καταστροφή. (Η Δημοτική Αρχή ήταν βέβαια απούσα)

Ο κ. Κόκκαλης πρότεινε τις επόμενες ημέρες να πραγματοποιηθεί συνάντηση στα γραφεία του Συνδέσμου, για ανταλλαγή προτάσεων.

Από την πλευρά μας, έγινε σαφές ότι, η μόνη συζήτηση που μπορεί να γίνει, είναι με ποιο τρόπο θα γίνει η αξιοποίηση του χώρου για αθλητικές, πολιτιστικές κ.λ.π. ανάγκες των κατοίκων.

Τονίστηκε ότι τέτοιες συναντήσεις και προτάσεις για κοινές επιτροπές, όπως έχει αποδειχτεί, είναι μια κοροϊδία. Κι αυτό γιατί, στην πρώτη συνάντηση που έγινε στην Περιφέρεια μετά  την εκλογή της νέας  Δημοτικής Αρχής του κ. Τσίρκα  και του κ. Πατούλη, είχε συμφωνηθεί κάποια ανάλογη επιτροπή.  Αποδεικνύεται και στους πιο δύσπιστους πλέον, ότι η Περιφέρεια  αποφασίζει  και με τη συνεργασία της κ. Δούρου, με διάφορα τεχνάσματα και ψέματα τη συνέχιση του καταστροφικού αυτού έργου. Γι’ αυτό το λόγο, δεν μπορεί να υπάρχει καμία εμπιστοσύνη σε αυτούς που εξακολουθούν να υλοποιούν τον προηγούμενο σχεδιασμό της διοίκησης ΣΥΡΙΖΑ, προχωρώντας  και στην καύση σκουπιδιών στο λεκανοπέδιο, ενώ υπόσχονται ανακύκλωση.

Την ίδια κρίσιμη ώρα, ο Δήμος Μαραθώνα ακόμη και τώρα, αρκείται στις προσφυγές και σε κάποιες αποφάσεις που μένουν στα χαρτιά, επιτρέποντας να συνεχίζεται το έγκλημα!

Η σημερινή Δημοτική Αρχή έστω και τώρα πρέπει να αλλάξει ρότα. Δεν μπορεί να παίζει το ρόλο του αμορτισέρ για τα συμφέροντα μιας χούφτας εργολάβων, των εκβιασμών της Ν.Δ και της Κυβέρνησης , υποχωρώντας  για δήθεν ανταλλάγματα.

Πρέπει έστω και τώρα να βρεθεί με αυτούς που δεν εκβιάζονται και δε λυγίζουν.

Με αυτούς που λένε « Μην καρτεράτε να λυγίσουμε».

Οι κάτοικοι της περιοχής μας δεν πρέπει στιγμή να χαλαρώσουν τον αγώνα που έχουν ξεκινήσει.

LS MAR

08/02/2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη, για το 2021, συνεδρίαση του ΔΣ Μαραθώνα πριν λίγες μέρες. Άλλη μια συνεδρίαση κλειστή για το λαό, για ζωντανές παρεμβάσεις και διαδικασίες. Πρώτο θέμα ημερήσιας διάταξης αυτό του ΧΥΤΑ, με ειδικό αγορητή τον κ. Δήμαρχο. Ο κ. Τσίρκας και η πλειοψηφία σύρθηκαν, στην κυριολεξία, από τη μύτη, σε αυτή την, άθλιας διαδικασίας, συνεδρίαση, μετά από τρεις μήνες. Για αυτό το τόσο σοβαρό θέμα, η «Λαϊκή Συσπείρωση Μαραθώνα» από τον Οκτώβρη του 2020 απαιτεί να συνεδριάσει το ΔΣ, με αφορμή την ανακοίνωση της Περιφέρειας για την κατασκευή ΜΕΑ στο Γραμματικό.

Η παράταξή μας, όλο το διάστημα που μεσολάβησε, κατέθεσε σωρεία αιτήσεων, ανακοινώσεων, καταγγελιών για το θέμα, καθώς πλέον αναδεικνύεται η προσπάθεια κάλυψης του κ. Τσίρκα προς την κυβέρνηση, την Περιφέρεια και τα οικονομικά συμφέροντα που συνεχίζουν το έγκλημα. Στο τέλος αναγκάστηκαν, κάτω από την πίεση, εκτός της «Λαϊκής Συσπείρωσης Μαραθώνα», και άλλων συμβούλων, αλλά κύρια από την παρέμβαση των συλλόγων της περιοχής και του Εργατικού Κέντρου Λαυρίου – Ανατολικής Αττικής, να έρθει το θέμα για συζήτηση.

Στην συνεδρίαση αυτή οι μάσκες έπεσαν και η υποκρισία βγήκε στην επιφάνεια, καθώς ο πρόεδρος και η πλειοψηφία αρνηθηκαν τη διεξαγωγή της σε προστατευμένο χώρο, με την τήρηση όλων των απαραίτητων υγειονομικών μέτρων, με συμμετοχή εκπροσώπων που απαιτούσαν και αυτοί, με τη σειρά τους, την σύγκληση συνεδρίασης ανοικτής για το σοβαρό θέμα του ΧΥΤΑ. Η αποκάλυψη ήρθε στο τέλος όταν, τόσο η παράταξη του Δημάρχου, όσο και οι υπόλοιπες παρατάξεις ψήφισαν όλοι μαζί την εισήγησή του και απέρριψαν τις ολοκληρωμένες προτάσεις για αγωνιστικές παρεμβάσεις που κατέθεσε η «Λαϊκή Συσπείρωση Μαραθώνα», σε αντίθεση με τα κάθε είδους ευχολόγια. Η αλήθεια πίσω από αυτήν την επιλογή είναι ότι φοβούνται την συμμετοχή του κόσμου στις διεκδικήσεις, χρησιμοποιώντας το προκάλυμμα της πανδημίας. Η υποκρισία τους πραγματικά ξεχειλίζει!

Οι προτάσεις της «Λαϊκής Συσπείρωσης Μαραθώνα» που συμπλήρωναν την εισήγηση του κ. Δημάρχου ήταν:

Η απόφαση του Δ.Σ. για τον ΧΥΤΑ θα πρέπει να έχει και πρακτικές ενέργειες και να μην είναι άλλη μια ομόφωνη απόφαση όπως αυτή που πήραμε για τη διεκδίκηση Δημόσιου Νοσοκομείου στην Ανατολική Αττική, την ενίσχυση του Κ.Υ. της Νέας Μάκρης και τα ζητήματα της υγείας που ούτε καν την πρόβαλλε ο Δήμος υποβαθμίζοντας το πρόβλημα.

SMAPentelis5

Μετά τη χωματερή, που την είπανε αρχικά ΧΥΤΥ, μετά ΟΕΔΑ, προσωρινά ΧΥΤΑ και τελικά πρόκειται ξεκάθαρα για χωματερή, στο Γραμματικό, μία σειρά από άλλους χώρους συγκέντρωσης και μεταφόρτωσης απορριμμάτων, βρίσκονται στα σκαριά. Ο νόμος Χατζηδάκη (Ν.4685/20) περιλαμβάνει την πρόβλεψη για τη σχετική εγκατάσταση στο Μεγάλο Ρέμα της Ραφήνας. Περιλαμβάνει κι άλλες mini χωματερές, - ΣΜΑ πάνω σε ευαίσθητα συστήματα/αποδέκτες.

Όσες mini χωματερές (ΣΜΑ=Σταθμός Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων) δεν μπήκαν σαν προβλέψεις του νόμου Χατζηδάκη,  τις περιέλαβαν στον νόμο για το νέο χωροταξικό. Όλες οι βρωμιές πρέπει να έχουν και μία κάλυψη από νόμο και με τρόπο απρόσβλητο ακόμα και από το ΣτΕ.

Χθες (7/2/2021) έγινε μία συγκέντρωση με όλα τα μέτρα προστασίας (πάντα)  – επίσκεψη στον χώρο που πρόκειται να εγκατασταθεί ο ΣΜΑ Πεντέλης, στα Μελίσσια. Όπως και αυτός της Ραφήνας, έτσι και αυτός στο νεκροταφείο Μελισσίων, βρίσκεται πάνω σε ρέμα. Για την ιστορία, ο χώρος, που  ανήκει στην Α΄ ζώνη προστασίας του Πεντελικού, χρησιμοποιείται τα τελευταία χρόνια από το Δήμο σαν χώρος απόθεσης-μεταφόρτωσης κλαδιών, αλλά ουδέποτε υπήρξε χωροθέτησή του ως ΣΜΑ, όπως –πάλι ψευδώς και καταχρηστικά- αναφέρει η τροπολογία.

Με απλά λόγια, πρόκειται για χώρο απολύτως ακατάλληλο για οποιουδήποτε τύπου σκουπίδια, πολύ δε μάλλον για σύμμικτα ή υγρά! Η επιλογή του συγκεκριμένου χώρου είναι εγκληματική και περιβαλλοντοκτόνα.

Καθώς δεν υπάρχει μέχρι στιγμής επίσημη ανάθεση από τη δημοτική αρχή, η οποία να μπορεί να προσβληθεί, δεν μπορεί να γίνει και σχετική προσφυγή. Βρίσκεται μέσα στην κυρίαρχη αντίληψη των δουλικών στο κράτος, Δήμων* που γίνονται πρόθυμοι εκτελεστικοί βραχίονες περιβαλλοντικών εγκλημάτων. Εις βάρος των πολιτών

Δημοσιεύουμε μερικές φωτογραφίες από τον χώρο, που ο ίδιος ο δήμος φρόντισε να υποβαθμίσει, θυμίζοντας μας το ΣΜΑ της Ραφήνας, πάνω στο Μέγα Ρέμα, που από φωτογραφίες που έχουμε δημοσιεύσει είναι έκδηλη η εφαρμογή της ίδιας τακτικής