OxiLimanistinPeiraiki

Αλήθεια, όταν σας υπόσχονται «ανάπτυξη», αυτό το ιερό Γκράαλ του καιρού, έχετε αναρωτηθεί πως είναι αδύνατο να υπάρξει μονοσήμαντα; Δηλαδή να σημαίνει αποκλειστικά οφέλη για τον λαό (για τους πολίτες αν προτιμάτε την αποστεγνωμένη από χυμούς και ουσία λέξη) δίχως να την ακολουθούν ζημιές στο περιβάλλον και τις ζωές. Και κέρδη από την ανάπτυξη υπάρχουν αλλά και ζημίες. Η μοιρασιά είναι το πρόβλημα. Στην κατανομή κερδών και ζημιών των αναπτυξιακών δραστηριοτήτων, τα κέρδη πέφτουν στην πλευρά των οικονομικά ισχυρών και ταξικά ανώτερων, ενώ οι ζημιές πέφτουν στον αντίποδα, στους φτωχούς και ταξικά μικρούς.

Έτσι είναι ο κόσμος, όχι γιατί έτσι δημιουργήθηκε, αλλά γιατί έτσι τον κάναμε οι άνθρωποι, προκρίνοντας ένα σύστημα οργάνωσης της κοινωνίας, που πρότυπο έχει την ζούγκλα και τον νόμο του ισχυρού. Με αυτό το σύστημα πορευόμαστε και καταβάλουμε προσπάθειες, όχι να το αλλάξουμε, αλλά να αλλάξουμε την δική μας μόνο θέση, μέσα στα ξέφωτα της ζούγκλας μας. Να γίνουμε από θηράματα και τροφή των θηρίων, επιτέλους και εμείς κυνηγοί. Λες και γίνεται ο λαγός λιοντάρι, αλλά έτσι μας έπεισαν πως γίνεται, έτσι και εμείς ως καλόπιστοι χάνοι το πιστεύουμε ως στόχο ζωής.

Όπως ορίζει ο νόμος της ζούγκλας, έτσι και οι κοινωνίες που ζουν μέσα ή δίπλα στα μεγάλα οικονομικά κέντρα, στους ναούς της σύγχρονης εμπορικής δραστηριότητας, δηλαδή τα μεγάλα λιμάνια, αποτελούν την μικροπανίδα τους, που απλά υπάρχουν για να συμπληρώνουν το ενδιαίτημα των μεγάλων θηρευτών. Οι θηρευτές από τους τόπους αυτούς αποκομίζουν τα οφέλη της δραστηριότητας τους, αφήνοντας τα κατάλοιπα καθώς και τα απόβλητα της να καταναλωθούν από τη μικροπανίδα του λιμανιού.

Ρύπανση από τα εργαλεία παραγωγής κέρδους των μεγάλων (τα πλοία και τον απαραίτητο εξοπλισμό), απόβλητα από την διακίνηση υγρών ή υγροποιημένων καυσίμων και εμπορευμάτων, αέριοι ρύποι από την κίνηση των οχημάτων εξυπηρέτησης (φορτηγά και αυτοκίνητα) εκτός από τους ρύπους των ίδιων των πλοίων, συνθέτουν την τοξική ατμόσφαιρα του τόπου παραγωγής πλούτου (των ολίγων) αλλά και αρρώστιας (των πολλών). Παράλληλα με την υποβάθμιση του περιβάλλοντος, αργά αλλά σταθερά υποβαθμίζεται και η κοινωνία και οι δυνάμεις της, αφού τα μέλη της χάνουν την ανεξαρτησία τους και το επάγγελμα τους και γίνονται υποαμοιβόμενοι υπάλληλοι ή εργάτες του μεγάλου θηρευτή του λιμανιού.

Πρωτοβουλίες πολιτών προσπαθούν να διεκδικήσουν μία θέση στον ήλιο, αντιδρώντας στην έλλειψη ελέγχου και ως εκ τούτου την αλόγιστη άσκηση της εμπορικής – ναυτιλιακής δραστηριότητας,

Πρόσφατα στη Ραφήνα γεννήθηκε μία πρωτοβουλία που περιέγραψε το πρόβλημα επιτυχώς και το τοποθέτησε στο σωστό πλαίσιο. Δεν είναι θέμα ρύπανσης (μόνο). Είναι θέμα μίας απόπειρας κοινωνικής εκθεμελίωσης, εξανδραποδισμού των ανθρώπων και της υποταγής όλου του συστήματος που αποτελεί ο τόπος και οι άνθρωποι του, στις υπηρεσίες πλουτισμού των «επενδυτών». Με τη οφθαλμοφανή διαφορά όμως, πως δεν πρόκειται για επενδυτές επί ενός τόπου, αλλά καταναλωτές του ίδιου του τόπου και των ανθρώπων του.

Η ανάπτυξη σχεδιάζεται με τρόπο μη βιώσιμο. Με τρόπο που εξαντλεί τα φυσικά αποθέματα, εκτός από την υγεία και την ζωή των ανθρώπων. Και ο σχεδιασμός δεν γίνεται ερήμην της -κατ’ ευφημισμό αποκαλούμενης- «Πολιτείας».  Η εξουσία, που προσποιείται άτεχνα την «Πολιτεία» απουσιάζει διαρκώς από τα λαϊκά αιτήματα, τις λαϊκές αυτονόητες (για σοβαρούς ανθρώπους) απαιτήσεις. Φοβάται. Επιλέγει να είναι με τη μεριά των δυνατών, για να εξασφαλίσει και τη δική της επιβίωση, λειτουργώντας ως ενεργούμενο των ισχυρών.

Αυτό που συμβαίνει στον Πειραιά, ενόψει του σχεδιασμού για επιπλέον προβλήτες και για λιμάνι στην Πειραϊκή, έχει αρχίσει και λαμβάνει χώρα και στα ανατολικά, στην Ραφήνα.

Για να μη λέγεται μετά πως κάποιοι «πέφτουν από τα σύννεφα» ή «δεν είχαν ενημερωθεί» ή ό,τι άλλο πιστεύουν πως μπορεί να «φαγωθεί» από τους ψηφοφόρους τους, παραπέμπουμε τον αναγνώστη στο δελτίο τύπου της Ανεξάρτητης αγωνιστικής Κοινοτικής Κίνησης Πειραιά "Ενεργοί Πολίτες Α' Κοινότητας-ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΊΚΗ!", την οποία εξέδωσε με αφορμή την ημερίδα για την αέρια ρύπανση από τα πλοία. Μία ημερίδα που οργανώθηκε από τη Γερμανική Περιβαλλοντική Ένωση NABU (με διοργάνωση από τη δική μας Ορνιθολογική Εταιρεία) για την αέρια ρύπανση που παράγουν τα πλοία (με πρωταθλητές τα κρουαζιερόπλοια) και τις προσπάθειες για τη δημιουργία στη Μεσόγειο μιας ΖΕΕ-Ζώνης Ελεγχόμενων Εκπομπών καυσαερίων από τα πλοία, κατά το πρότυπο των ΖΕΕ της Βαλτικής, της Βόρειας Θάλασσας και της Μάγχης.

Ενώ την παρακολούθησαν πολίτες και κινήσεις πολιτών, πρωτβουλίες και ομάδες, απόντες ήταν ο Γεν. Γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που (θα) ήταν από τους κύριους ομιλητές, πρώην Υπουργοί και Γραμματείς Εμπορικής Ναυτιλίας, η Αντιπεριφέρεια Πειραιά (ήρθε ο πρώην Αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Γαβρίλης), ο Δήμος Πειραιά και ΟΛΕΣ οι Δημοτικές παρατάξεις, καθώς βέβαια και εκπρόσωποι των εφοπλιστών που αντιτίθενται στην επιβολή περιορισμών στις εκπομπές καυσαερίων από τα πλοία και τη δημιουργία της ΖΕΕ Μεσογείου...

Δεν ήθελε κανείς προφανώς να στιγματιστεί από το εφοπλιστικό lobby που διοικεί τον Πειραιά. Πολιτικοί με θάρρος και κύριοι της γνώμης τους ή υποχείρια και ενεργούμενα αλλότριων δυνάμεων;

pic1 pic2

 

Συμμετείχαν ως ομιλητές ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Πέτρος Κόκκαλης και ο βουλευτής του ΜΕΡΑ 25 Κρίτων Αρσένης, γνωστοί για την περιβαλλοντική ευαισθησία και δράση τους, οι οποίοι ζήτησαν διαφάνεια και προσβασιμότητα των πολιτών στα στοιχεία για το περιβάλλον και επιβολή εθνικών και διεθνών ρυθμίσεων για τις εκπομπές από τα πλοία.

Σύντομα το έργο θα παιχτεί και στη Ραφήνα, στο Λαύριο ή την Ελευσίνα, όσον αφορά στην Αττική. Δεν αναμένεται διαφορετική στάση καμίας εξουσίας, αφού υπάρχουν μόνο για να κατευνάζουν και να ελέγχουν την λαϊκή αντίδραση και όχι για να διεκδικούν.

Προσεχώς και στον τόπο μας

Ακολουθεί το πλήρες δελτίο τύπου της Ανεξάρτητης αγωνιστικής Κοινοτικής Κίνησης Πειραιά "Ενεργοί Πολίτες Α' Κοινότητας-ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΊΚΗ!"

Loading...